Известие

Collapse
No announcement yet.

Седмица и 1000км с Джулия из Италия

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Седмица и 1000км с Джулия из Италия

    Здравейте колеги,
    както обещах на няколко човека, в тази тема ще споделя впечатленията си от Джулия, която карах като рент-а-кар на тазгодишната ни екскурзия из Италия.

    Колата я наех от Авис, като един от утвърдените фирми за коли под наем, въпреки, че техните наеми са малко по-високи, но не са дребнави и не правят проблеми за глупости. Излезе ми доста скъпо като наем на колата, но както е ясно - кеф цена няма
    Реално бях платил за Джулиета или подобна, но на летището в Милано поискаха да ми набутат един Фокус Комби и аз изпаднах в потрес Изпратих жена ми до тоалетната, за да не ми дудне в ушите и поисках Джулия, те имаха една, за която се наложи да доплатя около 150 евро още за наема от 6 дни. Реално общо платих около 650лв, като нямах пълна застраховка от Авис, защото искаха още 45 евро на ден, които са твърде много, а аз си бях направил застраховка във външна фирма, която ми покрива щети по рент-а-кара до 10 000паунда - препоръчана ми беше от небезивестния ни колега Иван Мутафчиев (pinko).

    Ето я и самата кола






    Въпреки, че не харесвам синия цвят, този много ми допадна, защото е с ултра голяма перла вътре и на слънце колата наистина е много красива.

    Какво ми дадоха - Джулия, 2.2 дизел, 150 коня, автомат 8 степенен, на 6103км и регистрирана само 3 месеца преди това. Ние с моята съпруга пропътувахме с нея 1043км за 6 дни - основно по магистрали, но и доста по нормални пътища ( около 200км) и около 150км градско. Маршрута ни стартира от Милано, отидохме до Лугано в Швейцария за ден, върнахме се в Милано, на следващия ден отпътувахме за Генуа. След Генуа слезнахме още на юг - до Монако за ден и спахме в Сан Ремо, който след като го разгледахме отпрашихме на обратно за Милано и си литнахме за родината.

    Сега - за колата - най общо - колата е тиха и удобна, мърка и почти не се чува двигателя при градско шофиране и до скорости от 150км/ч. Повече от 160 не вдигнах, защото ме беше страх от глоби, а не знам къде има камери. Пъргава и много повратлива, лека за управление и честно казано ако не знаех, нямаше да разбера, че е със задно. Ускорява доста добре - бих казал не по зле от чипосаната ми 159ка (2,4 - 200коня). Няма го брутализма при ускорението в малките предавки, но кутията сменя уникално и с многото предавки се получава страхотно ускорение.
    Работата на автомата е уникална, неусетна и както се очаква от съвременна кутия. Настроена е за комфорт и икономия и реално при 130км/ч на 8ма предавка е с 1850-1900 оборота. Ако се ползва ДНА превключвателя естествено се променят нещата - когато си на спортни настройки държи по ниска предавка и е по шумна но пъргава, а на ЕКО настройките става пълен труп
    Возията е много добра, окачването е добре настроено и филтрира неравностите, макар че не знам как ще се справя по БГ дупки, в Италия нямат точно такива. Предполагам че с по-големи джанти ще се развали малко возията - беше обута с гуми 225/55/16 и джанти, които определено са и малки за визията.



    От разхода на гориво съм много доволен - реално за гореспоменатите километри сме изгорили 60тина литра дизел, което и на табло и на колонка даде разход 5,7. При крейцерска скорост от 130км/ч по магистрала на темпомат, ако е равно -разхода определено е под 5 литра.



    Купето е приятно и красиво, с много удобно разположени уреди за управление. С начина на боравене на навигацията и радиото трябва малко свикване, но с всички нови коли е така. Волана е красив, удобен, с удобно разположени и интуитивни бутони.
    За разлика от предишните модели - вече имаме къпхолдери за 2 чаши! И доста голям подлакътник, който обаче не се регулира по височина. На задната седалка е малко тесновато, но май не по тясно отколкото при 159, особено тези с кожен салон.
    Запалката ( гнездото) е в подлакътника, което на пръв поглед е тъпо, всъщност се оказа много добро решение.
    Можеш да си зареждаш телефон, като кабела се изкарва изпод капака без проблем, или направо да си стои в подлакътника.








    Багажника обаче не ми хареса- може би съм разглезен от комбито, но на този седан багажника, въпреки, че не е малък, е крайно недостъпен и с много малък товарен отвор. Едва вкарвах нашите малки куфари, които са за ръчен багаж



    Под капака е не особено подредено и скрито почти всичко под малко грозноватичък капак от обикновена черна пластмаса, но все пак да му мислят след някоя година майсторите



    Предната броня е издадена напред и много ниска. Реално ако спирате срещу стена, май пръв би опрял липа, който от своя страна е магнит за бордюри. След като закачих 2-3 пъти, започнах предпазливо да спирам много назад. Дори и 12-15см бордюр опира... При 159 уж е ниско, ама такова опиране не е било никога. Освен това конкретната бройка нямаше преден парктроник и навирането из италианските паркинги беше трудничко.



    Честно казано - просвета не е силната страна, както при повечето Алфи и се изисква малко време да се свикне.

    Управлението е добро и доста директно, както съм свикнал, НО ( голямо НО) волана е твърде лек, според мен. Спирачката също е прекалено нежна и неинформативна, макар че спира много добре.
    Колата беше оборудвана с асистент за напускане на палтното, който ме дразнеше и изключих на 5тата минута, асистен предупреждаващ за сблъсък, който можеше да се настройва, но понякога малко неадекватно пискаше и Старт-Стоп система, която съм сигурен би пестила гориво, но мен много ме дразнеше и още като намерих от къде се изключва, веднага елиминирах

    Добра новина за собствениците на 159 - Автоматичните чистачки работят много адекватно!!! Даже бих казал - прекрасно
    Видимостта в огледалата е прилична, обзора назад никакъв го няма, напред е трудно да прецениш къде свършва колата, но може би аз обичам да седя твърде ниско. Макар че за 5-6 дни посвикнах, предполагам за още една седмица щях да се адаптирам съвсем. Да не забравяме, че шофирах в чужда обстановка, постоянно с навигация, на която трябваше да обръщам внимание.
    Мултимедията е доста доба, въпреки, че колата беше с малкия дисплей, не стоеше като закърпена. Всичко е разположено удобно. Навигацията на колата работи много добре, показва завоите и на малкия дисплей пред волана. Гласовите команди не ги пробвах... Явно имаше и някаква СИМ карта, която сваляше данни за трафика, защото из Италия показваше задръстванията в червено. Още една добра новина - Радиото хваща много добре, за разлика от на по-старите модели. Блутута работи много адекватно - и за разговори и за стрийм на музика. При разговор чувах прекрасно на тонколоните и мен ме чуваха много добре, много по добре отколкото при моята 159 ( това го твърди сина ми, а на него мога да вярвам).

    Какво не ми хареса най много:
    Отвън колата има много изявена индивидуалност, не може да бъде сбъркана, но отвътре индивидуалността я няма, както жена ми се изрази - " Ако я няма емблемата на волана, няма да знам в каква кола сме - по скоро ще мисля че е някое А4". И аз мога да потвърдя, че усещането в купето и материалите, съпроводено с прекалено лекия волан и спирачка по скоро ми напомнят за Аудито А3 на жена ми ( служебното), отколкото за моята 159ка. Скоростния лост е копие на този на БМВ, можеха да измислят нещо друго. Седалките са доста твърди и са заприличали на немски пейки във Фолксваген. Иначе използваните материали са хубави, да видим как ще се държат във времето. Бутона за отваряне на багажника от купето е така скрит, че няма намиране - долу до ръчката за предния капак е. Друг минус за мен са обикновените дневни светлини - мисля че все пак можеха да сложат ЛЕД, или може би са го пазили за Стелвио, който вече е с лед. Фаровете бяха обикновени, не ксенон и не ме впечатлиха особено. Иначе автоматиката за палене и гасене работеше адекватно.

    Това е което събрах като впечатления, ако нещо съм пропуснал - ще допълня.
    Най общо - колата ми хареса и бих си я купил, но нова е прекалено скъпа в сравнение с алтернативите. Ще чакаме 2-3 годишни на вторичния пазар. Иначе предпочитам Стелвио, но той е твърде висока топка за мен в следващите 3-4 години и май ще мина през една Джулия, докато се докопам до добре оборудвано Стелвио.

    Last edited by Yavor; d.m.y г., 12:14.
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

  • #2
    Разгеле от кога чакам твоите впечатления Сядам да чета
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

    Comment


    • #3
      Лоста е еднакъв с този на БМВ защото Магнети Марели го произвеждат и за БМВ не само за Алфа.Поздравления за доброто описание.
      Last edited by Alfa tuner; d.m.y г., 13:44.
      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

      Comment


      • #4
        Благодаря за хубавото ревю, четох с удоволствие!

        Имам въпрос относно лекия волан - при промяна на dna настройките нямаше ли разлика в твърдоста на волана?
        Now: 156 2.5 V6 24V
        Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от italfen Покажи съобщение
          Благодаря за хубавото ревю, четох с удоволствие!

          Имам въпрос относно лекия волан - при промяна на dna настройките нямаше ли разлика в твърдоста на волана?
          Виж, това не се сетих да пробвам. Включвах на спортния режим само в движение извън града, а там не усетих. Може би на място и при бавно движение щеше да е по тежък малко.

          ---------- Post added at 15:33 ---------- Previous post was at 15:30 ----------

          Първоначално публикувано от Alfa tuner Покажи съобщение
          Лоста е еднакъв с този на БМВ защото Магнети Марели го произвеждат и за БМВ не само за Алфа.Поздравления за доброто описание.
          Е да де, ама можеха за Алфа да се постараят малко, все пак са собственост на ФИАТ, а този лост се слага и на Стелвио. Не че е лош, напротив, много е удобен и красив.
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Comment


          • #6
            Е да де, ама можеха за Алфа да се постараят малко, все пак са собственост на ФИАТ, а този лост се слага и на Стелвио. Не че е лош, напротив, много е удобен и красив.[/QUOTE]

            Съгласен съм че е можело да се постараят малко.
            Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

            Comment


            • #7
              Браво за хубавия разказ!

              Аз не съм карал никаква джулия, но от мненията които съм прочел на собственици, дизела е по-скоро разочароващ.
              А бензина надминава очакванията. Уникален мотор със страшен вървеж, единствения минус естествено е разхода.

              Пък и на тази визия+задно подхожда да е бензинова резачка, а не тракторче.
              156 2.0TS

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                Браво за хубавия разказ!

                Аз не съм карал никаква джулия, но от мненията които съм прочел на собственици, дизела е по-скоро разочароващ.
                А бензина надминава очакванията. Уникален мотор със страшен вървеж, единствения минус естествено е разхода.

                Пък и на тази визия+задно подхожда да е бензинова резачка, а не тракторче.
                Аз лично съм се прицелил във весията Велоче. 4х4 с 280конв бензинов мотор. Ама ще си почакам.
                Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                Comment


                • #9
                  Аз съм си харесал TI модела, който се предлага на задно с диф.
                  Now: 156 2.5 V6 24V
                  Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

                  Comment


                  • #10
                    TI май го предлагат само в САЩ.
                    В Европа е Super и пак можеш да си доплатиш за Перформанс пакет - самоблокиращ диф, пера за скоростите на волана, амортисьори с променливи настройки (не съм сигурен за по-големите спирачки).

                    Иначе ми се струва за нормално да не впечатлява интериора. Все пак е пълен базовак. Платняни седалки, няма пера за скоростите, таблото черно, седалките сиви... скука.
                    Виж, ако беше с двуцветно табло и базовите Super седалки, щеше да се усеща по друг начин. Потърсете снимка на базово бмв 316 да видите какъв барбарон е отвътре.
                    Тия неща имат голямо значение!
                    Десенът на седалките силно напомня Форд Едж, но тук си мълчим защото не е съвсем зле, а има и Велоче и QV, за който иска яки дизайни.
                    145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                    www.ClassicCar-bg.com

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Speeder Покажи съобщение
                      TI май го предлагат само в САЩ.
                      В Европа е Super и пак можеш да си доплатиш за Перформанс пакет - самоблокиращ диф, пера за скоростите на волана, амортисьори с променливи настройки (не съм сигурен за по-големите спирачки).
                      Да само за САЩ е. При Super = Q2 го вземаш с перформънс пакета, но броните на Veloce-то и цвета Blu Misano, няма как да ги вземеш. TI ги има серийно, затова смятам, че е най-доброто оборудване.
                      Now: 156 2.5 V6 24V
                      Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

                      Comment


                      • #12
                        Велоче броните можеш да ги поръчаш и за Супер вече, но губиш хромираната рамка на прозорците.
                        Мизано Блу наистина няма как да дойде с ниво Super.

                        Един въпрос към колегата Явор. Емблемата на багажника натиска ли се за отварянето му или в стара алфова традиция не можеш да отвориш багажника с бутон отвън?
                        145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                        www.ClassicCar-bg.com

                        Comment


                        • #13
                          Багажника се отваря с натискане на емблемата още при 159 фейс
                          alfa 159 1,8 mpi/lpg

                          Comment


                          • #14
                            Интериорът на Джулията става доста приятен, когато се поръчат правилните неща от меню-то. Не бих казал, че отстъпва в повечето отношения на която и да е друга марка.
                            Alfa Romeo Giulia 2.0 200 Bhp Super

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Speeder Покажи съобщение
                              Велоче броните можеш да ги поръчаш и за Супер вече, но губиш хромираната рамка на прозорците.
                              Мизано Блу наистина няма как да дойде с ниво Super.

                              Един въпрос към колегата Явор. Емблемата на багажника натиска ли се за отварянето му или в стара алфова традиция не можеш да отвориш багажника с бутон отвън?
                              Емблемата е неподвижна и н е прави нищо, но си има бутон за отваряне на багажника над номера. Малко е скрит, жена ми чак на третия ден го уцели, но го има и е удобен.

                              Бях забравил нещо много важно!
                              Коланите отново НЕ СЕ РЕГУЛИРАТ ПО ВИСОЧИНА.
                              Тъпо и дразнещо.
                              Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                              ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                              Comment

                              Working...
                              X